Astfel, veniturile companiei aeriene sunt cu 413,3 milioane de lei (97,5 mil.euro) mai mici decat cele programate prin buget la inceputul anului 2009.
In 2008, Tarom a inregistrat venituri de 1,4 miliarde de lei (380 mil. euro). iar pierderile au fost de 6,3 milioane lei (1,7 milioane euro), potrivit datelor publicate de Ministerul de Finante.
Compania Tarom estimeaza ca numarul de pasageri la nivelul anului trecut este de 1,72 milioane de pasageri, realizand astfel un grad de incarcare mediu (load factor) de 55,56% pe cursele regulate externe si 58,88% pe cursele regulate interne.
In contextul evolutiei traficului de pasageri, Tarom a realizat 96,54% din numarul de curse externe planificate pentru anul 2009 si 89,33% din numarul curselor interne.
In prima parte a anului, Tarom s-a confruntat cu o scadere considerabila a numarului de pasageri, inregistrand in primele trei luni ale anului 2009 un load factor mediu de 45%, mult sub media planificata. Aceasta scadere a fost amplificata in zona veniturilor de reducerea numarului de calatori la clasa Business.
Incepand cu luna mai 2009, compania a inregistrat o usoara crestere, diminuand astfel impactul negativ al primului trimestru.
Asociatia Internationala a Transportatorilor Aerieni (IATA) estimeaza ca, in anul 2010, industria aviatica va inregistra pierderi de 5,6 miliarde de dolari, revizuind, astfel, in crestere previziunea anterioara, conform careia pierderile se situau la nivelul de 3,8 miliarde de dolari.
Potrivit IATA, companiile aeriene din Europa vor genera cele mai mari pierderi din totalul pe industrie, nivelul acestora ajungand la 2,5 miliarde de dolari.
Pentru anul 2009, IATA si-a mentinut estimarea pierderilor, inregistrate la nivelul industriei, la 11 miliarde de dolari. Specialistii IATA afirma, insa, ca perioada cea mai dificila a trecut, iar anul 2010 va aduce o usoara crestere a traficului de pasageri.
Cu toate acestea, veniturile companiilor aeriene nu vor creste, in 2010, din cauza pretul petrolului, care va continua sa se majoreze. IATA estimeaza ca, in 2010, petrolul va reprezenta 26% din totalul costurilor operationale ale companiilor aeriene.
Cu toate acestea, Ruxandra Brutaru, directorul general al companiei aeriene a declarat anterior ca obiectivele Tarom pana la finalul anului 2009 sunt atingerea punctului de break-even si mentinerea aceluiasi numar de pasageri ca in 2008.