„Ca sa putem sa
cerem tuturor ceilorlalti oameni din companie sa accepte anumite
renuntari, va trebui si noi sa… luam in calcul ajustari de personal
si de salarii”, a spus Demetriade, citat de Mediafax.
El a afirmat ca Tarom are 2.090 de
angajati si ca sunt anumite zone de activitate in care salariile sunt
extrem de mici, care nu conteaza foarte mult in bilant, dar sunt
activitati care, daca sunt pastrate, chiar cu salarii mici, nu aduc
niciun avantaj, niciun plus de imagine sau de activitate.
„Dar marea problema pentru noi
este urmatoarea: avand costurile atat de mari, aceste avioane nu mai
pot fi inchiriate nici la altii, iar noi, daca le exploatam, vor
genera pierderi”, a explicat el.
Sunt vizate trei avioane, doua Airbus A
310, despre care Demetriade spune ca sunt foarte vechi si foarte mari
consumatoare de petrol, si un avion inchiriat in 2008 (Boeing 737 –
800). Flota Tarom cuprinde 24 de aeronave.
Nicolae Demetriade a declarat ca nu exista nicio sansa ca operatorul aerian sa fie rentabilizat in 2013, dar spera ca acest lucru sa se intample anul viitor.
Tarom a inregistrat pierderi de 66 milioane de lei in primele patru luni, cu 30 milioane de lei mai putin fata de rezultatul negativ estimat in planul de management.
Citeste si Pascariu,
Tarom: Heinzmann nu a indeplinit nici 30% din obiectivele de
management