„Din cei 200 de piloti ai companiei care conduc aeronavele companiei, in prezent aproximativ 15-20% sunt piloti pensionari”, a spus Barla.
„Suntem nevoiti sa lucram cu acestia deoarece au experinta in pilotaj de peste 30 ani. In 2007 am angajat 8 piloti care au terminat scoala de aviatie dar nu aveau experienta. Pilotilor noi angajati le trebuie cativa ani, pana reusesc sa devina din punct de vedere profesional bine pregatiti”, a adaugat seful Tarom.
Acesta a precizat ca operatorul aerian are nevoie sa achizitioneze avioane de mare capacitate si pentru acestea este necesar ca din punct de vedere al resurselor umane sa detina un numar de 30 de piloti cu experienta.
„Este posibil ca din aceasta cauza sa ne fie greu sa supravietuim”, a afirmat Gheorghe Birla.
Pe langa criza de piloti cu experienta, din cauza crizei financiare compania se va ocupa de regruparea, regandirea unei strategii in privinta rutelor companiei”, a mai precizat directorul general al companiei.
In plus, Birla a subliniat ca in contextul actual, cel putin 70 de linii aeriene din Europa de talie mare vor intra in faliment din cauza cresterii pretului petrolului. In acest moment, Tarom are la dispozitie 12 avioane de mediu curierat si 7 avioane de scurt curierat.
Tarom a inchiriat trei aeronave Boeing 737-800 New Generation, care vor intra in flota companiei la inceputul lunii noiembrie si a incheiat un contract pentru cumpararea a doua aparate de zbor ATR72-500, care vor intra in flota anul viitor, anuntat compania la inceputul lunii octombrie.
Compania considera ca aceasta decizie va genera o reducere a costurilor anuale din exploatare cu pana la 36 mil. de dolari (circa 26 mil. euro).