Cel mai scump pachet turistic vandut de companie este un sejur care cuprinde pilotarea unui monopost F1 in Franta, care a costat peste 2.300 euro de persoana. Pachetul a inclus cazarea 7 nopti la un hotel de 4 stele pe Coasta de Azur.
Aceste tipuri de pachete se adreseaza in special companiilor, pentru activitati de teambuilding sau ca bonusuri pentru angajatii si partenerii acestora.
Insa si clientii individuali sunt targetati. De exemplu, experientele „la volan” targeteaza in special barbati, intre 25 – 45 de ani, iar experientele de tipul „Spa si relaxare” sunt targetate catre femei active, intre 25-40 de ani, au spus reprezentantii agentiei.
„Se observa o crestere a cererii venite si din partea clientilor individuali, astfel ca preconizam o crestere si pe acest segment. Aceste experiente sunt considerate de multe persoane drept cadouri inedite pentru persoanele iubite sau prieteni”, a declarat Valentin Avram, director general al Travel Studio.
Cele mai solicitate experiente pana in acest moment au fost experientele „la volan”, respectiv experientele Formula 1 si Ferrari Driving. In pachetele „la volan” ale companiei, turistii pot testa diverse automobile de top pe circuite sau pot pilota un monopost de Formula 1.
Aceste pachete sunt si cele mai scumpe. Spre exemplu, o vacanta de lux pe Coasta de Azur in care se piloteaza un monopost depaseste 3.000 euro de persoana.
Cel mai ieftin pachet cu experiente auto costa aproape 400 euro si consta in conducerea unui offroad la circuitul Silverstone din Marea Britanie.
Pe de alta parte, femeile se arata mult mai interesate de spa si relaxare, dar si de calatoriile cu trenurile Orient Express si zborurile cu balonul.
Compania Travel Studio a fost infiintata in 2006, iar in 2008 a inregistrat o cifra de afaceri de 430.000 euro. Pentru anul acesta, oficialii agentiei asteapta venituri similare, insa considera ca din totalul pachetelor vandute, pachetele care includ experiente inedite vor avea o pondere mai mare.
Piata agentiilor de turism din Romania este evaluata la circa 800 de mil. euro, principalii jucatori de pe piata fiind Paralela 45, Happy Tour si Eximtur. In total pe piata sunt peste 2.000 de agentii de turism, iar oamenii din piata sustin ca afacerile nisate au mai multe sanse de a se dezvolta pe aceasta piata ultra-concurentiala.