„Daca se va construi noul terminal, Aeroportul Baneasa va avea o capacitate de peste 2 milioane de pasageri si implicit va creste profitul si nu in ultimul rand se vor imbunatatii conditiile pentru pasageri”, a spus directorul general al Aeroportului.
„Daca in 2007 au tranzitat Aeroportul Baneasa aproximativ 4 milioane de calatori, peste cativa ani numarul va creste la peste 8 milioane”, a adaugat Mladin, citat de NewsIn.
Compania aeriana romaneasca Blue Air si-a aratat intentia de a participa la construirea noului terminal.
„De doi ani ne-am aratat disponibilitatea pentru a participa la construirea terminalului plecari al aeroportului, dar nu s-a finalizat nimic. Suntem in faza de intentie si asteptam aprobari din partea Ministerului Transporturilor”, a declarat Gheorghe Racaru, directorul generala al companiei low-cost, Blue Air.
Stefan Mladin, directorul general al aeroportului Aurel Vlaicu, considera ca este necesar un al treilea aeroport pentru ca, in urmatorii ani, cu toate dotarile si modernizarile ce vor fi facute la aeroporturile din Baneasa si Otopeni, acestea nu vor face fata fluxului din ce mai mare de calatori.
Mladin a declarat in luna februarie ca la Baneasa vor mai fi facute investitii de aproximativ 15 milioane de euro pentru realizarea unui terminal pentru pasageri si al unui hangar.
Directorul general al Aeroportului Baneasa estima ca, pentru realizarea noului terminal de plecari, va fi nevoie de 10-11 milioane de euro. Pentru realizarea hangarului, ar fi nevoie de aproximativ 3 sau 4 milioane de euro, suma ce cuprinde toate dotarile necesare desfasurarii activitatii.
La Baneasa va exista si un cargo usor (transport de marfa cu aeronave mici si curierat), necesar din cauza retelei mari de centre comerciale care inconjoara aerogara. De asemenea, va mai fi construit si un terminal VIP, pentru cursele de business.