Acest rezultat ar corespunde unei cote de piata de 6% pe segmentul low-cost.
Compania a operat luni primul sau zbor cu plecare din Romania, pe ruta Bucuresti Otopeni – Milano Malpensa.
Celelalte doua rute, Londra si Madrid, vor fi lansate de companie pe 29 octombrie.
Astfel, easyJet va transporta anual 100.000 de persoane pe ruta Bucuresti-Londra, 75.000 pe Bucuresti-Milano si 45.000 pe Bucuresti-Madrid, a declarat luni Peter Voets, marketing manager easyJet pe Elvetia si Europa de Est.
Compania intentioneaza sa atinga pe piata transporturilor low-cost, in primul an, o cota de 40% pe ruta cu destinatia Londra, 19% pe ruta spre Madrid si respectiv de 12% pe cea spre Milano.
Clientii vizati pentru atingerea acestor obiective sunt in special romanii care locuiesc sau muncesc in Anglia, Spania si Italia, si mai putin cei ce calatoresc in interes de afaceri sau turistii, conform oficialilor companiei.
Peter Voets considera ca intrarea easyJet in competitie cu ceilalti operatori de acest gen din Romania ii va determina pe acestia sa scada preturile practicate pe rutele respective si sa investeasca mai mult in publicitate.
„Intentionam sa extindem activitatea companiei pe aceasta piata in viitor si, de ce nu, sa transformam Bucurestiul intr-o piata-cheie” a spus Voets.
Compania s-a infiintat in 1995 si are 17 baze operationale, inregistrand o crestere anuala de 15-20% a profitului. easyJet are o flota compusa din 137 de aeronave care acopera 338 rute intre 87 aeroporturi din 23 tari. Compania a transportat peste 36 milioane de pasageri in ultimele 12 luni.
Concurentii in Romania ai companiei sunt operatorii Blue Air, Sky Europe, MyAir, Wizz Air, ClickAir si GermanWings.