1. [b]Singapore Airlines[/b] castiga in lupta cu concurenta datorita inovatiilor dezvoltate, precum accesul la internet wireless in timpul zborului sau sistemul de divertisment care permite pasagerilor sa asculte muzica de pe propriile iPod-uri. De asemenea, operatorul pune la dispozitia calatorilor si ecrane video de mari dimensiuni.
2. Compania aeriana [b]Emirates[/b] si-a imbunatatit tarifele si are o reputatie buna in ceea ce priveste serviciile si produsele alimentare oferite pasagerilor. Clientii Emirates pot accesa internetul wireless de pe laptopuri, in timpul zborului, inca din 2004, iar din 2008 acestia au acces in aeronave si cu telefoanele mobile.
3. [b]Etihad Airways[/b], linia aeriana nationala a Emiratelor Unite Arabe, cu sediul in capitala Abu Dhabi, creste confortul clientilor prin scaunele „Cradle Recline” de la clasa economica. Pasagerii pot incarca sau utiliza iPod-urile sau alte dispozitive prin intermediul sistemului E-Box.
4. [b]Air New Zealand[/b] a urcat trei pozitii fata de anul trecut datorita imbunatatirii confortului oferit pasagerilor. De asemenea, compania a imbunatatit si mancarea, dar si serviciile. Air New Zealand a inventat Skycouch, un pat format prin extinderea suportului de picioare in linie cu cele trei scaune de pe un rand, suficient de mare pentru a se odihni un cuplu.
5. Cu cel mai mare scor la transporturi locale din top, [b]Virgin America[/b] a obtinut punctaj mare datorita imbunatatirilor la toate categoriile. Altfel spus, linia aeriana creata pe modelul Virgin Atlantic de servicii, inovatie si atitudine tinde sa devina si mai buna. Combinatia intre tarife mici si imbunatatirile tehnice – instalarea sistemului Lufthansa BoardConnect ce permite folosirea propriilor gadget-uri pentru divertisment – plaseaza aceasta companie printre cele mai bune.
6. Pe urmele companiilor americane descrise mai sus vine transportatorul aerian fondat de Sir Richard Branson, pionier in stil si comfort (mentionam aici player-ul video integrat in spatarul scaunului si truse de agrement la fiecare clasa) – [b]Virgin Atlantic Airways[/b]. Clientii acestei companii par sa fie foarte multumiti, insa operatorul nu a reusit sa isi mentina locul patru de anul trecut.
7. In ciuda imbunatatirilor progresive la fiecare categorie cu exceptia mancarii servite, compania aeriana asiatica [b]Cathay Pacific Airways[/b] a coborat doua locuri in acest an fata de 2010, cand ocupa pozitia a 5-a. Cu toate astea, zborul cu Cathay ramane o placere deosebita. Scaunele cu forma de carapace sunt gandite in asa fel incat fiecare calator are spatiul propriu fara a deranja pe ceilalti.
8. [b]All Nippon Airways (ANA)[/b], companie aeriana ce pana acum statea in umbra Japan Air Lines continua sa urce in top dupa ce anul trecut a ocupat pozitia 11, acum fiind cu mult inaintea Japan Air Lines. Operatorul a realizat imbunatatiri la comfortul din cabina, dar si in relatiile cu clientii si serviciile oferite. Una dintre inovatiile All Nipon Airways este toaleta destinata exclusiv femeilor, dotata cu bideu stil japonez pe noile Dreamliner 787.
9. [b]Korean Air[/b] a urcat cu o treapta comparativ cu anul trecut, primind note mai bune la fiecare categorie. De notat sunt scaunele ergonomice foarte subtiri cu o inclinatie de 34 inci, dotate cu porturi usb si incarcatoare. Meniurile culinare – chinezesti, coreene, japoneze si vestice sunt standard pe fiecare zbor – s-au imbunatatit de asemenea.
10. Chiar daca [b]Thai Airways[/b] a avut imbunatatiri la fiecare categorie, celelalte companii au facut mai mult. De aceea se afla in libera cadere direct pe ultimul loc in top 10 dupa binemeritatul loc 8 de anul trecut. Acest transportator are grija de copii, oferindu-le jucarii gratuite, jocuri, carti si de asemenea pentru clientii care doresc intimitate exista cabinele Premium Economy cu scaune ce se inclina 122 de grade.
Pentru mai multe detalii accesati [url= http://www.travelandleisure.com/articles/worlds-best-airlines/1]travelandleisure.com[/url].