Agentia de turism
Christian Tour a avut cel mai mare numar de reclame difuzate (796),
cu un rate card de 469.429 euro.
Hotelul Germisara a
avut 541 de reclame difuzate, inregistrand un RCde 123.811 euro.
Rezerva.ro a
inregistrat 516 de reclame si un RC de 835.630 euro.
West City Hotel a
avut 399 de reclame, cu un RC de 91.088 de euro, iar Pensiunea Sub
Cetate la Matei (357 reclame), si un RC de 809.580 euro.
In perioada 1 ianuarie – 30 aprilie
2013, canalele media au difuzat 5.176 de spoturi publicitare pe
categoria turism.
Cel mai mare volum de publicitate a
fost difuzat la statiile radio (2.975 reclame) si TV (2.064 reclame).
Studiul indica o pondere scazuta a reclamelor in presa scrisa, si
anume, 140 de reclame tiparite.
Raportul arata o evolutie pozitiva a
numarului de reclame difuzate la posturile de radio. Daca in luna
ianuarie 2013, au fost difuzate 239 de reclame la radio, pe categoria
turism, in luna aprilie a aceluiasi an, numarul lor a crescut,
ajungand la 1.303.
Aceasta evolutie se datoreaza, intr-o
anumita masura, si minivacantei de 1 Mai si Pasti, care a dus la o
marire a numarului de turisti, si implicit a numarului de oferte.
In ceea ce priveste reclamele difuzate
la TV, se observa o descrestere a numarului acestora, de la 858 de
reclame difuzate in luna ianuarie, se ajunge la 385 de reclame
inregistrate in luna aprilie 2013.
Reclamele din presa scrisa
inregistreaza o crestere minora pe parcursul celor patru luni,
ajungand la 40 de reclame in luna aprilie, comparativ cu 35, in
ianuarie.
[b]Distributia reclamelor pe categorii
de produse[/b]
Raportul MediaTrust arata ca hotelurile
si pensiunile au inregistrat cel mai mare volum de publicitate (2.333
de reclame) in perioada 1 ianuarie – 30 aprilie 2013, urmate de
agentiile de turism cu 1798 reclame.
Categoria Ghiduri/Baze de
date/Recomandari se afla pe locul trei, inregistrand un numar de 786
de reclame difuzate.
[b]Top 3 surse media[/b]
Analiza indica si sursele media care au
difuzat cele mai multe reclame la categoria turism. Romania TV este
postul de televiziune cu cel mai mare numar de spoturi turistice
difuzate (744), urmat de Etno TV, cu 396 de reclame, si Money.ro TV,
cu 293 de reclame difuzate.
Turismul a avut cea mai mare
vizibilitate la postul de radio Pro FM (1.120 reclame). Urmatoarele
in clasament sunt Kiss FM cu 805 reclame si RFI cu 234 spoturi
difuzate.
La categoria presa scrisa, Libertatea a
inregistrat 21 de reclame din domeniul turistic, urmata de revista
Ciao, cu 12 reclame si Zile si Nopti, cu 10 reclame.
Raportul a luat in calcul rezultatele
monitorizarii a 5.179 de reclame difuzate in intervalul de timp 1
ianuarie – 30 aprilie 2013, la 20 de posturi de televiziune, 12
posturi de radio si 200 de publicatii centrale.
Prin intermediul aplicatiei admonit,
MediaTrust prezinta vizibilitatea turismului in reclamele difuzate de
canalele media. Cu o baza de date disponibila din iunie 2012,
serviciul online ofera generarea de rapoarte cu cheltuielile de
publicitate, durata si numarul de difuzari pentru orice interval de
timp si date alese de utilizator (canale media, advertiseri,
branduri, sectoare sau alte elemente ale clasificarii.
MediaTrust Romania a fost infiintata in
1999 si furnizeaza servicii de monitorizare catre companii romanesti
si straine. Compania este membra din 2004 a FIBEP, principala
organizatie internationala a agentiilor de monitorizare, iar din
octombrie 2010 este detinuta in proportie de 100% de Institute of
Media Monitoring Polonia (IMM).
Citeste si un interviu DailyBusiness.ro cu Maria Grapini, Ministrul delegat pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Mediu de Afaceri si Turism.