Prima cursa de pasageri ce a aterizat pe Baneasa a fost, duminica, cursa Blue Air de la Roma, la ora 21, a precizat directorul Aeroportului Baneasa, Stefan Mladin. Aeroportul este operat, in prezent, de cinci operatori aerieni – Blue Air, Myir, WizzAir, Sky Europe, Germanwings si AlpiEagles.
Aeroportul „Aurel Vlaicu” Baneasa a redevenit operational la capacitate maxima, dupa ce, din luna mai, a fost inchis pentru repararea a 2.200 metri din pista si modernizarea aerogarii, valoarea totala a investitiilor fiind de 20 de milioane euro.
Aeroportul Baneasa a anuntat constructia unui nou terminal, care va creste capacitatea de tranzit la 2 milioane de pasageri anual. Va fi construita, de asemenea, o noua parcare si o serie de spatii comerciale. Investitia, evaluata la 2 milioane de euro, ar urma sa fie demarata in luna august, iar lucrarile vor fi finalizate in luna decembrie.
Modernizarile la aeroportul Baneasa fac parte dintr-un plan guvernamental de reorganizare a traficului aerian de pe principalele aeroporturi din tara. Odata cu fuziunea Aeroportului International Aurel Vlaicu cu Aeroportul International Henri Coanda – Otopeni, Baneasa ar urma sa asigure exclusiv traficul low-cost si cursele interne.
Record de pasageri pe Baneasa
Odata cu revenirea low-costurilor pe Baneasa, conducerea aeroportului estimeaza ca pana la finele anului va inregistra un record de pasageri, de peste 1 milion. „In 2006, peste 700.000 de pasageri au tranzitat aeroportul, iar pentru acest an cresterea este de circa 35 %, pana la un milion de pasageri”, a declarat Mladin.
Anul trecut, pe Baneasa au aterizat peste 8.000 de curse ce au deservit un numar de 700.000 de pasageri, dublu fata de 2005. In luna mai, inainte de inchiderea aeroportului, pe acest aeroport operau companii aeriene ca Blue Air, MyAir, Alpi Eagles,Wizz Air, SkyEurope si Germanwings.
Odata cu lucrarile de modernizare, demarate in luna mai, toate cursele de pe Baneasa, inclusiv cele interne ale Tarom, au fost transferate pe aeroportul Henri Coanda, fapt ce a dus la supra-aglomerarea traficului pe Otopeni, care a crescut cu peste 50%, avand un volum de peste 10.000 de pasageri zilnic.