Actiunile companiei au ajuns luni, la 38,46 euro cea mai mare valoare atinsa vreodata. In acest an, valoarea actiunilor liniei aeriene a crescut cu 20% ceea ca a dus Air France-KLM la o valoare de 10,7 miliarde euro.
Gradul de ocupare al liniei aeriene a scazut luna trecuta cu 0,8% pana la 82,3% din capacitate, pe fondul maririi capacitatii aeronavelor cu 4,1%, relateaza Bloomberg.
Numarul pasagerilor liniei aeriene a crescut cu 1,8% luna trecuta, ajungand la 6,31 milioane.
Traficul (calculat prin inmultirea numarului pasagerilor cu distanta parcursa) a crescut cu 6,1% pentru zborurile din America de Sud si de Nord. Gradul de ocupare pentru aceste destinatii a scazut cu 2,7%, pana la 86,9%, pe fondul unei mariri a capacitatii aeronavelor cu 9,4%.
Traficul pentru destinatii asiatice a crescut cu 3,3%, iar pe fondul cresterii capacitatii cu 4,5%, gradul de ocupare a scazut cu 1%, pana la 86,7%.
Traficul pentru rute europene a crescut cu 2,6% in aprilie, iar cel pentru rute din Africa si Orientul Mijlociu a scazut cu 0.9%.
Directorul executiv al liniei aeriene, Jean-Cyril Spinetta, cel care a initiat achizitia companiei olandeze KLM in 2004, a introdus taxe de aeroport mai mari si suplimentari tarifare de combustibil pentru a urca profitul Air France.
Air France a marit, pe 3 mai, suplimentarile tarifare de combustibil pentru zborurile intercontinentale cu 5 euro, acestea ajungand la 53 de euro, iar KLM a marit taxa cu 5 euro pana la 60 de euro pentru aceste zboruri. Pentru zborurile pe distante medii, taxele au fost marite cu 1 euro, ajungand la 23 de euro.