Cele mai cautate destinatii din aceasta vara au fost Grecia, Turcia si Bulgaria, unde preturile pachetelor turistice au ramas la acelasi nivel cu cel de anul trecut, uneori chiar mai scazute, au explicat reprezentantii companiei.
2009 a adus si cateva modificari in comportamentul de cumparare al romanilor.
Daca pana acum majoritatea preferau sa isi rezerve vacanta cu cateva luni bune inainte si putini erau cei care asteptau pana in ultimul moment pentru rezervari, anul acesta lucrurile s-au inversat.
„Astfel, numarul rezervarilor „last-minute” a crescut cu 30% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. In plus a scazut numarul romanilor care au cautat locatii exotice – majoritatea alegerilor fiind influentate de pret”, au adaugat reprezentantii companiei.
Cel mai scump sejur, 39.000 euro
Au existat si servicii de lux, insa numarul celor care le-au achizitionat a scazut cu 40%-50% comparativ cu anii trecuti.
De exemplu, cel mai scump pachet de anul acesta a fost la St. Moritz – un sejur de 7 nopti la un hotel de 5 stele deluxe, de 39.000 euro, iar cel mai scump bilet de avion a fost pe ruta Bucuresti – Los Angeles – New York – Bucuresti, in valoare de 8.245 euro. Anul trecut astfel de servicii erau o regula, anul acesta au devenit o exceptie, subliniaza reprezentantii Travel Biz.
„Anul 2009 a fost unul greu pentru majoritatea companiilor si desi am reusit sa crestem cifra de afaceri, trebuie sa recunostem ca am depus un efort dublu pentru acest lucru. Daca pana anul trecut lucrurile erau destul de simple – clientii fiind cei care veneau la noi, anul acesta ne-am schimbat strategia, devenind destul de proactivi”, a declarat Simona Veteleanu, director general TravelBiz.