Numarul romanilor care aleg Turcia ca destinatie de vacanta a cunoscut o crestere puternica in 2007, de 70% fata de anul precedent, ajungand la 80.000, au declarat anterior, pentru DailyBusiness, reprezenatantii Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT).
Turcia a efectuat anul trecut o promovare agresiva a turismului, ca urmare a atentatelor teroriste din vara, cand segmentul turistic a avut de suferit.
Devenind o destinatie exclusivista, Turcia va intra si in topul preferintelor germanilor, ca urmare a cresterii gustului pentru cazarile luxoase si a puterii mari de cumparare, relateaza presa internationala.
Boris Raoul, director executiv al companiei germane tur-operatoare FTI Frosch Tourism, a remarcat ca numarul germanilor care aleg vacante „all-inclusive” este in crestere.
„Pachetele all-inclusive au devenit populare de la un timp, iar recent, anumite zone exclusiviste si luxoase au inregistrat o cerere destul de mare din partea germanilor”, a spus Raoul.
„Turcia este iarasi in topul vanzarilor pentru aceasta vara, anul trecut numarul turistilor germani in aceasta tara a fost destul de mare, iar anul acesta va urca si mai mult”, a adaugat Raoul.
Anul trecut, Germania a generat cel mai mare aflux de turisti in Turcia, 4 milioane de persoane. In acest clasament urmeaza Rusia, cu 2,5 milioane de turisti plecati in vacante in Turcia, si Bulgaria, Georgia si Ucraina, cu un numar total de 5 milioane de vizitatori care au ales Turcia.
In ciuda cresterii a numarului de vizitatori, Turcia are inca probleme legate de profit, care nu este inca destul de mare, deoarece vizitatorii din Rusia si Europa de Est sunt extrem de chibzuiti in privinta cheltuielilor. In opinia lui Raoul, Turcia ar trebui sa se concentreze mai mult pe grupuri cu o putere de cumparare mai mare.