„In aceasta perioada nu se organizeaza chartere pe o anumita destinatie, care sa atraga un volum de turisti sau pachete promovate in mod special”, a declarat Nicolae Demetriade, directorul general al agentiei de turism Happy Tour, pentru DailyBusiness.
„Fiecare client isi doreste o anumita destinatie, care sa se muleze pe dorintele lui, sau care sa reprezinte ceva pentru cuplu, asa ca perioada se caracterizeaza printr-un numar limitat de turisti pe fiecare destinatie in parte”, a afirmat Demetriade.
In aceasta perioada, majoritatea agentiilor de turism ofera cazare tip city-break (vizite scurte in orase din strainatate).
[quote=Traian Badulescu, ANAT]Majoritatea turistilor care pleaca in vacanta de Valentine’s Day sunt bucuresteni[/quote]
„Noi am vandut 80 de pachete pentru Valentine’s Day, insa nu ne-am axat pe aceasta perioada, fiind specializati pe turismul de afaceri”, a mai spus Demetriade de la Happy Tour.
Anul acesta, numarul de pachete turistice vandute de Valentine’s Day de agentiile de turism a crescut cu 30%, potrivit lui Traian Badulescu, purtatorul de cuvant al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT).
Badulescu a precizat ca numarul turistilor care vor pleca in afara Romaniei in aceasta perioada este de ordinul miilor, in timp ce numarul turistilor care opteaza pentru destinatii interne se va situa la cateva zeci de mii.
„Destinatiile sunt diverse, de la orase ca Paris sau Roma la destinatii exotice. Un pachet porneste pentru destinatii din Romania de la 100 euro si poate ajunge la 500 euro, iar pentru afara Romaniei porneste de la 200 euro si poate urca in functie de destinatie si peste 1.000 euro”, a precizat Badulescu.
„Numarul turistilor a crescut constant in ultimii ani. Daca in urma cu 2-3 ani nu era de luat in seama, acum deja vacantele de Valentine’s Day au intrat in mentalitatea turistului roman. Este o sarbatoare artificiala, care insa incepe sa prinda”, a mai spus Badulescu.
Anterior, oficialii ANAT au estimat ca Valentine’s Day va aduce agentiilor de turism romanesti venituri cuprinse intre 500.000 si 1 milion de euro.
Cele mai cautate servicii ale magazinelor online romanesti in ultima luna au fost pachetele turistice, cu 54% din numarul total de tranzactii, au spus, recent, oficialii companiei ePayment. Datele se refera la magazinele online care folosesc solutia de plata a companiei.