Traian Badulescu, consilierul de presa al Asociatiei Nationale de Turism (ANAT) din Romania, a declarat ca „boom-ul” de pe piata turismului business s-a terminat, ceea ce rezulta in scaderea cresterilor anuale.
Totusi, situatia nu este ingrijoratoare, spune acesta, marile corporatii si investitori, atrasi de piata romaneasca dupa integrarea in UE, fiind deja in Romania. De asemenea, aceasta scadere a ponderii indica o maturizare a pietei, a mai spus Badulescu.
Conform statisticilor ANAT, majoritatea turistilor straini care intra in Romania vin in interes de serviciu. Turismul de afaceri este mai bine reprezentat in mediul urban, orase ca Bucuresti, unde ponderea este de 80%.
Tot ANAT mai spune ca numarul sosirilor inregistrate la punctele de frontiera in perioada 1 ianuarie-30 septembrie 2007 au fost in crestere cu 27,3% fata de aceeasi perioada in 2006, iar majoritatea vizitatorilor, 94%, straini provin din tari europene.
Deplasarile in interes de serviciu in Bucuresti inregistreaza anual scaderi in perioada 15 decembrie-ianuarie si iulie-august, conform reprezentantul JW Marriott Bucharest Grand Hotel, Dina Litzica. Aceasta a mai spus ca aproximativ 98% din gradul de ocupare al hotelului, din ultimii ani, e reprezentat de turisti de afaceri.