Astfel, potrivit studiului companiei,
rezervarile hoteliere realizate de turisti de afaceri au crescut cu aproape 20%
la nivel global in luna mai, in timp ce rezervarile in scopuri pur turistice au
inregistrat o crestere de circa 9%.
In Europa, rezervarile hoteliere in scopuri
de afaceri au crescut cu 24% in mai anul acesta fata de aceeasi perioada a
anului trecut, in timp ce turismul de leisure a crescut cu circa 12% in mai
2011, fata de mai 2010. Veniturile nete din rezervarile realizate de turistii
de afaceri au crescut in ultimele 12 luni cu peste 30% in Europa, in timp ce
veniturile realizate de turisti leisure au crescut cu 12%. Cresterile sunt
datorate atat cresterii numarului de rezervari, cat si a tarifelor.
Cea mai mare crestere a numarului de
rezervari din partea turistilor de afaceri a fost inregistrata in America de
Sud. In aceasta regiune veniturilor generate de turismul de afaceri au fost in
crestere cu aproape 40% in ultimele 12 luni. In America de Nord cresterea a
fost de peste 17%.
De asemenea, potrivit studiului
perspective turistice pentru aceasta vara sunt pozitive, compania asteptandu-se
sa se mentina cresterile de doua cifre fata de anul trecut pentru turismul de
afaceri.
Astfel, estimarile arata ca ca si tarifele hotelurilor vor contina sa
creasca intr-un ritm constanta. De asemenea, durata vacantelor, care in mai a
fost ca medie circa 2 zile, va creste pe perioada verii.
Si oficialii Asociatiei
Internationale a Transportatorilor Aerieni (IATA) au spus ca turismul de business are un ritm de crestere
mai sustinut decat cel aferent turismului de placere, un semn al revigorarii
comertului si a redobandirii increderii in mediul de afaceri, au declarat
reprezentantii Asociatia Internationala a Transportatorilor Aerieni (IATA).]
De asemenea, bugetele pentru calatoriile de afaceri sunt in crestere in
acest an. 41% din respondentii unui studiu efectuat de CFO Research si American
Express se asteapta sa aiba bugete mai mari pentru acest tip de turism, fata de
26% din respondenti, in 2010.
Ponderea companiilor care isi cresc bugetele de calatorii de afaceri a
„furat” din procentajul celor care aveau in plan sa isi mentina
bugetele si nu din cel al firmelor care vor sa isi scada cheltuielile pentru
calatorii. Pe plan global, numarul companiilor care vor sa isi mentina bugetele
de calatorii a scazut la 23%, fata de 31% in 2010. Ponderea companiilor care au
in plan scaderea bugetelor este de 36%.