In 2006, cea mai mare cerere de pachete turistice a venit din partea acestor segmente, iar tendinta se va pastra.
„Ne vom indrepta serviciile tot mai pregnant spre oamenii de afaceri si corporatii. Noua strategie ne-a fost indicata chiar de evolutia anului anterior. In 2006, 60% din serviciile noastre au fost cerute de companii. Vom dezvolta ofertele pentru segmentul business si vom creste partea de organizare evenimente”, a declarat pentru DailyBusiness Lucia Morariu, manager Eximtur.
Totodata, Paralela 45 are planuri ambitioase si anunta investitii insumate de 12 milioane de euro in infrastructura turistica, o parte fiind dedicata serviciilor pentru clasa de business. Compania va construi trei hoteluri, in Bucuresti, Neptun si Predeal.
Parteneriatele cu marii tour-operatori asigura succesul
Definirea unor oferte proprii tentante, dar mai ales parteneriatele incheiate cu cei mai mari tour-operatori mondiali (pentru oferte ce s-au adresat cu precadere clientelei cu venituri consistente si turistilor de lux), par sa fi stat la baza succesului celor mai multe din companiile aflate in top.
In 2006, veniturile realizate de agentiile de turism au fost de circa 500 de milioane de euro, rezulta din datele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT), care estimeaza o crestere de 20% pentru anul in curs.
In topul agentiilor care au realizat cea mai cifra de afaceri se regasesc Happy Tour, Marshal Tourism, Eximtur, Aerotravel, Paralela 45, J’Info Tours, Nova Touring, Olimpic International.
Happy Tour, companie ce a realizat in 2006 venituri de 38 de miloane de euro, are incheiate parteneriate cu mari operatori turistici internationali (Thomas Cook, Dertour, Nekermann) pentru sejururile de iarna si pentru cele exotice. Totodata, firma intermediaza pentru piata romaneasca ofertele unora dintre cei mai mari organizatori de croaziere – Celebrity Cruisess, Princess Cruisess, Royal Carribean.
La randul sau, Eximtur, pe langa activitatea de ticketing (vanzarea de bilete de avion – n.r.), intermediaza excursii puse la dispozitie de mari tour-operatori internationali atat pentru turism intern cat si extern. Compania este in Romania principalul partener al TUI, cel mai mare operator european de turism, Eximtur realizand in 2006, doar din vanzarea pachetelor turistice ale companiei germane, venituri de cateva milioane de euro. Veniturile Paralela 45 au fost in 2006 de 24 de milioane de euro.
Tendinte pentru 2007
Tendintele remarcate la nivelul cererii de pachete turistice in 2006 indica o evolutie echilibrata outgoing-incoming (strainii care viziteaza Romania, respectiv romanii care fac turism in strainatate – n.r.).
„Am remarcat cresterea outgoing-ului, turistii romani preferand atat destinatii apropiate, la preturi convenabile raport calitate-pret (Bulgaria, Turcia), dar si destinatii din ce in ce mai pretentioase (exotice, de pilda). Incepe sa creasca si interesul turistilor straini pentru Romania, deci agentiile specializate pe incoming au un viitor frumos. Pe de alta parte, este tot mai mare numarul cererilor romanilor pentru Romania”, explica Traian Badulescu, purtator de cuvant ANAT.
Principalele argumente pe care specialistii in turism se bazeaza atunci cand fac estimari cu privire la cresterea pietei tin de apetitul crescut al romanilor pentru plecari in strainatate precum si de interesul tot mai mare al strainilor pentru Romania, noua membra UE.
„Pe outgoing, tendintele care se vor remarca la nivelul cererii vor fi similare celor din 2006. Evolueaza cerintele ce vin din partea segmentului business, a persoanelor cu venituri de minim 1.000 de euro pe luna. Acestia prefera pachetele turistice la standarde inalte – de la statiuni ultra all inclusive in Turcia, Egipt sau hoteluri superioare in Spania si Grecia, pana la croaziere si excursii in insule exotice. Totodata, sunt cereri pentru mini sejururile in capitalele europene (city break)”, precizeaza Badulescu.
In ceea ce priveste incoming-ul, „Delta a devenit in ultimul timp extrem de atractiva. Valea Prahovei reuseste sa capteze atentia strainilor in special pentru ca este o alternativa mai ieftina in raport cu alte zone montane europene consacrate. Fara indoiala, cel mai mare potential, neexploatat inca, al Romaniei, il constituie statiunile balneare”, spune si Herman Rosner, specialist pe incoming, managing director al agentiei de turism International Tourism & Trade.