Brexitul
va afecta pe termen scurt și mediu perspectivele din sectorul
ospitalității și de agrement. Deprecierea
valutară împinge în sus inflația care, combinată cu creșterile
salariale modeste din ultimii ani, va duce, probabil, la constrângeri
asupra veniturilor reale din gospodării.
Deși
Brexitul a schimbat perspectivele investitorilor globali și a atras
după sine incertitudine în ceea ce privește viitoarele investiții
în Marea Britanie, există multe semne pozitive. Anglia deține un
precendent puternic în ceea ce privește investițiile străine
directe, care au înregistrat o creștere constantă începând cu
2013. Acestea au crescut de la aproximativ 800 de proiecte în 2013
la 1000 de proiecte în 2015.
La nivel european, numărul proiectelor
de investiții a crescut de la 3000 în 2013 la 4000 în 2015. Acest
fapt se datorează cotei impozitului pe profit din Marea Britanie
(20%), printre cele mai mici din lume, care se estimează că va
scădea până la 17%, până în 2020. Din acest motiv, investițiile
străine par să continue indiferent de contextul politic cauzat de
Brexit.
Investiții
record făcute de China
Investitorii
chinezi și-au crescut activitatea externă în 2016, mai ales din
cauza devalorizării yenului, cu aproape 10%, începând cu luna
august 2015. Investițiile, care au avut loc în cea mai mare parte
în SUA și Europa, au atins valoarea de 9,4 miliarde USD, în
noiembrie 2016. Principalele zone-țintă pentru investiții au fost
Manhattan, Londra, San Francisco și Chicago.
Lipsa
oportunităților de investiții locale, anticiparea unei
devalorizări continue a yenului și dorința de a construi un brand
global pentru activele hoteliere îi va determina pe investitorii
chinezi să investească și mai mult în piața de hoteluri în
2017.
Evoluția
analizei inteligente a datelor în industria globală de ospitalitate
Analiza
inteligentă a datelor transformă modul în care firmele de top din
domeniul ospitalității fac afaceri, pe măsură ce folosesc tot mai
mult volume mari de date și tehnici avansate de analiză. În cadrul
acestei evoluții dinamice, instrumentele de analiză inteligentă a
datelor sunt folosite la măsurarea și îmbunătățirea
performanțelor de afaceri, cu un plus de concentrare pe creșterea
veniturilor, pe managementul relației cu clienții și creșterea
satisfacției oaspeților.
Analiza
inteligentă a datelor transformă, de asemenea, modul în care
companiile din domeniul ospitalității abordează tranzacțiile
financiare, inclusiv modul în care identifică tendințele din
piață, acordă asistența în identificarea țintelor și în
îmbunătățirea abordării legate de evaluarea unei tranzacții.
În
cadrul departamentelor de gestionare a veniturilor, companiile pot
fructifica acum date provenite dintr-o multitudine de surse,
incluzând comportamente de căutare online, trafic aerian, vânzări
ale competiției și rezervări viitoare pentru o mai bună
previzionare a cererii și o optimizare a tarifării.
Factorii
disruptivi din domeniul imobiliar și al ospitalității
Economia
activată de universul digital este un exemplu de factor disruptiv
sectorial. Compania Airbnb, dezvoltatoare de platforme digitale, a
intrat în industria ospitalității fără a deține vreun hotel și
a devenit o nouă forță competitivă, determinând firmele
tradiționale din domeniul hotelier să-și reexamineze modelele de
afaceri și amprentele fizice. Privind înainte, valoarea companiilor
din industria ospitalității se va regăsi din ce în ce mai mult în
inovația digitală.
Securitatea
cibernetică: Pregătirea și răspunsul la amenințările
cibernetice
Odată
cu creșterea numărului de infracțiuni, cibersecuritatea rămâne o
problemă prioritară pentru directorii din domeniul ospitalității,
de la nivel global. În pofida măsurilor preventive, companiile
hoteliere, inclusiv cei mai mari jucători din industrie, sunt încă
vulnerabile la breșe de securitate. O astfel de breșă costă
companiile hoteliere, în medie, 4 milioane USD, iar astfel de breșe
rămân o amenințare serioasă la adresa industriei hoteliere
globale. Companiile trebuie să fie pregătite să detecteze rapid un
atac, să diagnosticheze corect cauzele și să minimizeze daunele
financiare și pe cele legate de reputație.
Robotic
process automation (RPA): Progrese în tehnologie
În
calitate de „angajat virtual”, un robot accesează și
manipulează alte aplicații prin intermediul interfețelor lui de
utilizator, fapt care îi permite să automatizeze sarcini
repetitive, de mare volum, și să genereze un număr mai mic de
erori.
Având
în vedere multiplele beneficii ale RPA, este de așteptat ca tot mai
multe companii hoteliere să adopte această tehnologie. RPA oferă
companiilor oportunitatea de a-și eficientiza procesele de business,
de a deveni mai fiabile și mai eficiente din punct de vedere al
costurilor. Însă, ca să beneficieze complet de pe urma unei
asemenea oportunități, ele trebuie să înțeleagă cum să
planifice și să adopte tehnologia.
Economia
colaborativă (sharing economy) 2.0: următorul capitol
Ca
răspuns la creșterea cazărilor de tip peer-to-peer, hotelurile
tradiționale adoptă diferite strategii de atragere a călătorilor
încântați de ușurința rezervărilor online și de experiența
oferită de închirierea de locuințe pentru sejururi. De exemplu,
unele branduri hoteliere mari își intensifică ofertele cu
componentă tehnologică pentru clienți, cum ar fi platformele
mobile și social media – pentru rezervări, check-in, chei mobile
de acces în camere, plăți și in-room service.