Pietele cu cele mai mari cresteri ale afacerii de turism metropolitan din Europa in perioada 2000-2005 sunt Spania (crestere de 57%), Franta (37%), Marea Britanie (28%), Italia (23%) si Germania (18%).
Boom-ul turismului in metropolele europene a inceput in anul 2000, la trei ani dupa ce o serie de linii aeriene low-cost au deschis noi rute in continent. Cele mai populare destinatii au fost Berlin, Barcelona si Praga, cererea pentru cele trei orase crescand cu o valoare record de 550.000 camere, anual.
Pe langa aceste destinatii, au fost descoperite de catre turisti si orase din regiunea Marii Baltice si a Marii Adriatice. Cele mai mari cresteri in numarul de innoptari le-au inregistrat orasele Dubrovnik, din Croatia (crestere de 130% in cerere din 2000 pana in 2005), Tallinn, din Estonia (92%), Ljubljana din Slovenia (71%), Zagreb din Croatia (64%), Valencia din Spania (60%), Torino din Italia (50%) si Bratislava din Slovacia (46%), conform raportului ECM 2006/2007.
Cea mai buna performanta subregionala a avut-o zona Europei de Nord (tarile scandinave, Irlanda, Danemarca si Marea Britanie), cu o crestere de 6% in 2006 fata de 2005.
Numarul de rezervari prin internet a crescut, 36% dintre turistii europeni cumparandu-si bilete de calatorie prin web, in comparatie cu 23% in 2004. Cei mai entuziasti cumparatori de turism online sunt englezii, cu o cota de 50 de procente.