„Un motiv pentru care turistii prefera sa plece pe cont propriu in aceste zone ar fi comoditatea, spre exemplu multi romani au plecat cu masina proprie in Austria anul acesta”, a precizat Badulescu.
Aceeasi situatie apare si cand vine vorba de turismul rural.
„Dupa ce turistii isi petrec o vacanta intr-o pensiune, se creeaza o relatie intre gazda si client, relatie care determina renuntarea la serviciille agentiei pentru o a doua eventuala vacanta in acelasi loc”, a explicat Badulescu.
In ceea ce priveste destinatiile exotice, gen insule, ponderea turistilor care pleaca pe cont propriu scade.
Un procent de 90% din turistii romani care isi aleg ca destinatie de vacanta insulele exotice sau bazinul mediteranean, apeleaza la serviciile unei agentii de turism, restul de circa 10% prefera sa plece pe cont propriu.
Reprezentantii agentiilor de turism Prestige Tours si Paralela 45 au declarat ca un procent de 80-90% dintre clientii care au apelat o data la serviciile agentiilor se reintorc.
„In cazul in care se pleaca pe cont propriu intr-o excursie, doar vizualizand hotelul respectiv pe Internet, exista sanse foarte mari ca in spatele cladirii sa fie o fabrica, sau serviciile sa nu concida descrierii de pe pagina web, iar clientul are sanse destul de mici sa gaseasca un vinovat pentru toate acestea”, a afirmat Traian Badulescu de la ANAT.
„Daca, in schimb, se apeleaza la o agentie de turism, clientul poate gasi mai multe date referitoare la acea destinatie, firma luandu-si angajamentul de a oferi toate serviciile prezentate”, a adaugat Badulescu.
Agentiile de turism dispun de un pachet de servicii special pentru clientii fideli, acestia fiind primii informati despre ofertele cele mai recente.
„Clientii fideli sunt primii informati de ofertele cele mai recente si de asemenea au prioritate la inscrierea pentru pachetele charter sau excursii de grup organizate de agentie”, au declarat reprezentantii Prestige Tours.
„Dupa 1-2 plecari, agentul cunoaste deja preferintele clientului si poate anticipa asteptarile acestuia, incercand sa se indeplineasca cat mai mult din dorintele si nevoile clientului”, au apreciat, la randul lor, reprezentantii agentiei Paralela 45.
„In acest conditii, este mai mult decat fireasca rentoarcerea la agentul de turism, care devine in timp un consultant personal, care ajuta la achizitionarea unei vacante cat mai bune”, au mai spus reprezentantii Paralela 45.