Fata de 2009 si 2010, tot mai multe companii care isi trimit angajatii in calatorii de afaceri spun ca vor face economii prin alegerea hotelului la care vor fi cazati acestia potrivit studiului.
44% din companii spun ca vor economisi bani in acest mod in 2011, fata de 35% in 2010
Sondajul a fost efectuat pe un esantion de 380 de clienti business ai liniilor aeriene. 40% dintre clienti sunt din Europa, 30% din America de Nord si 17% din Asia. Sondajul este relevant si la nivel de mari corporatii, nu doar de indivizi.
49% din respondenti se asteapta la o crestere a numarul de zboruri in acest an, fata de 35% in 2010 si doar 10% in 2009.
De asemenea, sondajul arata ca doar 5% se asteapta la scaderi ale numarul de zboruri in acest an, fata de 12% in 2010 si 45% in 2009.
Mult mai putini respondenti spun ca vor reduce numarul angajatilor care vor calatori, doar 33% in 2011, fata de peste 50% in 2010. De asemenea, mult mai putine companii spun ca vor reduce calatorii pentru conferinte, doar 30%, fata de peste 50% in 2010.
In plus, tot mai multe companii spun ca apeleaza la serviciile agentiilor de turism pentru a gasi oferte bune 38% in 2011, fata de 29% in 2010.
Ce s-a inrautatit la zborurile de business in ultimii 2 ani
Turistii de afaceri au nominalizat si care sunt elementele zborurilor de business care s-au inrautatit cel mai mult in ultimii doi ani.
Pe prima pozitie in topul nemultumirilor turistilor sunt avioanele din ce in ce mai aglomerate, fapt determinat in principal de scaderea capacitatii de zbor, pe fondul recesiunii.
Pe a doua pozitie sunt cozile mai mari la securitate, iar pe pozitia a treia se claseaza scaderea calitatii serviciilor de la bord.
Ce s-a imbunatatit in ultimii 2 ani
Mai multa eficienta in zona de check in si servicii pre-zbor se situeaza pe primul loc in topul elementelor care s-au imbunatatit in ultimii doi ani.
Pe pozitia a doua se numara o oferta mai bogata in zona de linii aeriene low-cost, iar pe pozitia a treia sunt tarifele mai mici.
Cei mai multi dintre turistii de afaceri spun ca zboara la business-class, premium economy si economy fiind urmatoarele clase preferate de turistii de afaceri, insa intr-o pondere mult mai redusa.
Ascend Worldwide este o companie de sondaje de opinie evaluare si consultanta in domeniul aviatiei, cu o istorie de 45 ani in domeniu.