Potrivit acestuia, de obicei turistii de la bordul unui vas de croaziera cheltuiesc mai mult pe vizite la diverse puncte turistice decat pe shopping. De asemenea, pe vas cele mai mari venituri din servicii sunt generate de programele de spa.
„De regula, o persoana cheltuieste in medie circa 40 de dolari pe zi pe vas, insa acest lucru depinde foarte mult de preferintele fiecaruia. Spre exemplu cineva care vine la bordul unui vas de croaziera este posibil sa cheltuiasca mai mult decat valoarea efectiva a croazierei daca alege sa joace la casino”, a spus Rebbapragada.
El a declarat ca Romania este o piata destul de activa pentru Celebrity Cruises, o linie de croaziera din portofoliul companiei.
Celebrity Cruises va inaugura oficial, pe 8 august, cea de-a 11 nava de croaziera a companiei, cu o capacitate de pasageri de 2.850 de persoane, prin intermediul unei investitii de 700 milioane dolari (492 milioane euro). Gradul de ocupare preconizat pentru prima croaziera este de 100%.
Vasul de 5 stele, cu 15 punti si o greutate de 122.000 de tone, a fost proiectat in 2 ani, iar constructia a fost realizata de asemenea in 2 ani.
Investitia de 700 milioane de dolari se va recupera pana in 30 de ani, „fiind o afacere gandita pe termen lung”, potrivit lui Dan Hanrahan, presedintele Celebrity Cruises. Pentru primul an de functionare al vasului, reprezentantii companiei se asteapta la un grad de ocupare de circa 100%.
Printre cele peste 1.200 de persoane angajate la bord de 16 nationalitati diferite, se numara si peste 20 romani, unul dintre acestia coordonand activitatea tuturor restaurantelor vasului. Nava are 10 restaurante cu diverse specifice, cel mai mare avand o capacitate de peste 1.400 de persoane.
Pe puntea vasului, turistii au la dispozitie pentru entertainment terenuri de tenis, fotbal si baschet. La bord exista totodata o galerie de arta, centru foto, galerie comerciala, precum si sala de teatru sau biblioteca.
Celebrity Cruises activeaza in Romania prin agentia World Travel, controlata de omul de afaceri Nicolae Demetriade, fondatorul Happy Tour, cea mai mare agentie de turism din Romania, dupa cifra de afaceri.
„In Romania, cei de la World Travel sunt foarte activi si fac tot posibilul sa promoveze produsele noastre. Intr-adevar este o piata destul de mica, insa suntem destul de multumiti de rezultatele din tara. Cred ca in urmatorii 3 ani aceasta piata o sa creasca, insa mai trebuie lucrat mult”, a mai spus Rebbapragada.
Royal Caribbean a realizat anul trecut in regiunea EMEA vanzari de 100 milioane dolari (70,3 milioane euro).