A 19-a editie a festivalului de muzica romaneasca s-a desfasurat in perioada 30 august – 26 septembrie 2009.
Au fost vandute aproximativ 2.500 de bilete catre agentiile de turism. In plus, au fost si 750 de turisti individuali, a precizat Badulescu.
Din Europa, cei mai multi turisti au provenit din Franta, circa 400. Acestia au fost urmati de turisti din Marea Britanie, Germania si Italia. Aproape ca in fiecare an, au sosit aproximativ 100 de turisti japonezi si 140 de americani.
Promovarea festivalului, prin implementarea concertelor, spectacolelor si evenimentelor in produsul turistic romanesc, la nivel european dar si pe pietele japoneza si americana, inceputa in 1998, a avut ca rezultat ca in final, anul acesta, sa avem un septembrie cu multi turisti straini in Romania, in Bucuresti si la Festival.
„Numai in aceasta perioada, s-au incasat de la turistii veniti pentru Festivalul Enescu circa 1,5 milioane de euro. Acest succes a fost posibil si datorita conferintelor de presa, organizate de Institutul Cultural Roman impreuna cu Artexim succesiv in Belgia, Franta, Marea Britanie, Italia, Germania”, se arata in comunicat.
In premiera, agentiile de turism romanesti specializate pe incoming au fost solicitate deja pentru a efectua rezervari pentru editia 2011 a Festivalului International George Enescu.