Cei mai multi internauti care viziteaza site-urile de turism vin din Europa si America de Nord, aceste doua regiuni acoperind peste 60% din totalul vizitatorilor site-urilor de profil, arata un studiu realizat de comscore.com si PATA (Asociatia de Turism din Asia Pacific). Cei mai multi vizitatori au provenit din Europa, circa 36%.
Internautii din Marea Britanie sunt cei mai activi pe site-urile de turism, fiind urmati de cei din Canada si din Noua Zeelanda. Irlanda si Olanda completeaza top 5 tari ca pondere a vizitelor internautilor pe site-urile de turism. In top 10, cu o pondere de peste 50% din totalul Internautilor care intra pe site-urile de profil, se numara si SUA, Spania, Franta, Germania si Singapore.
Cei mai multi vizitatori ai site-urilor de profil aleg sa intre pe portaluri cu informatii generale despre turism (208 milioane vizitatori in februarie 2011). Urmatoarea categorie de site-uri vizitata la nivel global sunt agentiile de turism, cu 181 milioane vizitatori. Hotelurile sunt urmatoarea categorie vizitata cu 119 milioane unici, iar liniile aeriene se claseaza pe urmatoarea pozitie cu 114 milioane.
Tranzactiile online sunt insa mult mai rare la nivel global, doar 27 de milioane de internauti achizitionand online in februarie.
Cea mai multi vizitatori ale site-urilor de turism, 25% din total, au varste cuprinse intre 25 si 34 ani. Urmatoarea categorie de varsta fiind 35-44 ani cu aproape 22% din total. Cu putin peste 21%, categoria de varsta 15-24 ani se situeaza pe pozitia a treia.
Totusi, regional vizitatorii din Asia Pacific si America Latina sunt mai tineri decat cei din Europa si SUA.
Cele mai multe vizite ale internautilor pe site-urile liniilor aeriene sunt in Europa si America de Nord, insa cele mai mari cresteri ale ponderii utilizatorilor de Internet care acceseaza astfel de site-uri sunt in Asia, topul cresterilor fiind dominat de China, Vietnam si Hong Kong.
Cresterea numarul de internauti care viziteaza site-uri de turism a dinamizat si apetitul operatorilor turistici pentru promovare online.
Operatorii din turism au alocat in medie, la nivel global, bugete intre 60.000 si 80.000 de dolari in 2010 pentru promovarea online, se arata intr-un studiu al Universitatii Cornell. Potrivit raportului, metodele preferate de promovare online sunt Facebook, Twitter si Youtube.
Bugetul mediu pentru promovarea unitatilor de cazare s-a ridicat la 60.000 de dolari in 2010, iar cel pentru promovarea destinatiilor turistice a ajuns la 80.000 de dolari. Bugetele companiilor au variat foarte mult, de la mai putin de 10.000 de dolari pana la peste 1 milion de dolari.
Studiul arata ca doua treimi dintre firmele respondente au avut o strategie pentru social media si persoane angajate pentru implementarea ei, insa doar jumatate dintre companii ofereau clientilor posibilitatea de a plati online.
Aproximativ 80% dintre operatori si-au creat singuri campaniile de promovare sociala, insa domeniile precum optimizarea pentru motoare de cautare au fost externalizate.