Campania se realizeaza in baza recomandarilor rezultate din strategia de comunicare a brandului si din planul de marketing 2011-2015.
Obiectivele campaniei vizeaza cresterea numarului de turisti care isi petrec vacanta in tara si cresterea gradului de ocupare a capacitatilor de cazare din Romania.
Actiunea face parte din proiectul de promovare a Romaniei sub insemnele brandului national de turism si este finantata din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operational Regional, axa 5, operatiunea „Crearea unei imagini pozitive a Romaniei ca destinatie turistica prin definirea si promovarea brandului turistic national”.
Serviciile necesare derularii campaniei au fost atribuite in urma unor proceduri de achizitie separate pentru: creatia si productia spoturilor video, creatia si productia spoturilor radio, respectiv pentru difuzarea campaniei.
Valoarea totala a celor trei contracte se ridica la 7,23 mil. lei (1,7 mil. euro), fara TVA.
Campania presupune difuzarea, in perioada aprilie-iunie si septembrie-decembrie , de spoturi publicitare pe Pro TV, Radio Romania Actualitati si Radio Europa FM.
Licitatia pentru difuzarea spoturilor a fost atribuita Media Investment Communication, la un buget total de 6,87 mil. lei, fara TVA.
Criteriul de atribuire a fost „oferta cea mai avantajoasa din punct de vedere economic”, societatea desemnata castigatoare prezentand cel mai mic cost pe punctul de audienta, calculat conform algoritmului stabilit prin caietul de sarcini.
Posturile TV si radio au fost selectate de agentie pe baza cerintelor formulate de MDRT in caietul de sarcini, care prevedea difuzarea campaniei pe primul post TV generalist, clasat in functie de audienta, si pe primele doua posturi radio clasate in ordinea audientei si care sa aiba acoperire nationala peste 60%.
Creatia si productia a fost realizata de Carter Films pentru spoturile video si de Godmother pentru spoturile audio. Spoturi prezinta produsele turistice romanesti pe baza caruia a fost definit brandul national de turism.