„Luna iulie a acestui an a marcat lansarea brandului turistic international al Romaniei si as vrea sa spun inca o data ca este pentru prima data cand Romania are un brand turistic national profesionist facut, bazat pe studii si cercetari la nivel national si international si care plaseaza tara noastra pe piata internationala de turism pornind de la domeniile, sectoarele in care suntem azi competitivi”, a spus Elena Udrea, la reuniunea anuala a diplomatilor romani.
Ea a adaugat ca, desi au existat si in anii precedenti proiecte de promovare turistica, acestea au fost „generaliste si nu au pornit de la o baza stiintifica, asa cum se intampla de data aceasta”.
„Suntem realisti si stim foarte bine ca recent lansatul brand care deja a avut parte de o atentie extraordinara din partea presei nu reprezinta decat un prim pas pe calea valorificarii adecvate a tuturor avantajelor competitive de care tara noastra se bucura in domeniul turismului. Nu este pentru nimeni un secret ca si in domeniul turismului nevoia de investitii este una reala si pot spune una foarte mare”, a apreciat ea.
Elena Udrea a mai spus ca s-a adresat deja MAE propunand un protocol de cooperare in domeniul turistic.
„M-am adresat deja MAE si am propus incheierea unui protocol de colaborare intre institutiile noastre care sa vizeze o cooperare directa intre MDRT si MAE, atat la nivelul Centralei Ministerului de Externe, cat mai ales la nivelul misiunilor diplomatice ale Romaniei din strainatate. Suntem interesati ca misiunile noastre diplomatice din strainatate sa sprijine prin birourile noastre turistice”, a spus ea.
Consiliul de Brand s-a reunit la inceputul lunii august pentru a discuta raspunsul THR-TNS legat de asemanarea dintre frunza din brand cu un alt logo comercializat pe internet.
Ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului Elena Udrea a declarat, la inceputul sedintei Consiliului de Brand, ca exista similitudini evidente intre frunza din brandul de turism al Romaniei si cea din logo-ul unei firme de transport din Marea Britanie.
Pe de alta parte, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT) poate plati consortiul THR-TNS, deocamdata, doar pentru partea de cercetare aferenta brandului turistic, nu si pentru cea de creatie, iar logo-ul va aparea, in scurt timp, pe etichetele multor produse, a afirmat ministrul de resort, Elena Udrea, intr-un interviu pentru MEDIAFAX.
MDRT a solicitat asocierii THR-TNS explicatii privind similitudinile dintre frunza din brandul turistic si alte simboluri comercializate pe internet si a precizat ca nu va efectua plati pana la clarificarea acestor aspecte.
Asocierea THR/TNS sustine ca brandul de turism si toate componentele sale au fost create de ea si, ca urmare, ele trebuie considerate originale, iar existenta de elemente grafice cu grad mare de similitudine este relativ comuna, data fiind cantitatea semnificativa de desene pe internet.