„Litoralul nu este un produs competitiv pe plan international”, a spus Udrea intr-o conferinta de presa dupa lansarea brandului turistic, potrivit Mediafax.
Ea a adaugat ca aceasta concluzie a reiesit din studiile de cercetare realizate la crearea brandului, rezultatul a aproape un an de munca si a peste 10.000 de interviuri.
„Este primul brand profesionist pe care tara noastra il are. Dupa aproape un an, brandul turistic al Romaniei, logo si slogan, a putut fi aratat. De acum, va reprezenta Romania in campaniile de promovare pe care le vom finanta din fonduri europene. 75 de milioane de euro sunt acordati Romaniei pentru crearea si promovarea brandului”, a spus Udrea.
Ea a reamintit ca brandul a fost realizat ca urmare a unei licitatii internationale.
„Produsul acesta este unul profesionist, realizat ca urmare a unor cercetari, dupa peste 10.000 de interviuri in care au fost chestionati turisti romani si straini. Rezultatul reprezinta chintesenta acestor studii”, a spus Udrea.
Ea a precizat ca licitatia pentru crearea brandului a fost initiata in guvernarea PNL, de catre fostul secretar de stat pentru turism Lucia Morariu.
„Daca as fi lansat eu licitatia, brandul nu ar fi fost gata nici acum. E bine ca a fost lansata mai devreme pentru ca banii sunt disponibili pana in 2013, altfel ii pierdem”, a afirmat ministrul.
Potrivit Elenei Udrea, brandul va arata ca Romania are o natura neatinsa si ca va atrage strainii cu turism activ, de city break si de circuite.
„De aceea culorile brandului sunt proaspete, verdele reprezinta prospetimea, albastrul – sanatatea apei prin spa, iar galbenul reprezinta ospitalitatea”, a adaugat ea.
Potrivit Elenei Udrea, crearea brandului a fost adjudecata pentru suma de 800.000 de euro.
Crearea si promovarea brandului turistic, finantate din fonduri europene, fac parte dintr-un proiect de promovare a potentialului turistic al Romaniei, pentru care sunt alocati 75 milioane de euro pana la finalul anului 2013.
Udrea a lansat joi la Shanghai brandul turistic al Romaniei, cu sloganul „explore the Carpathian garden”.