Conform Institutului italian de
statistica (ISTAT), ponderea de utilizare de catre cetatenii italieni
a serviciilor companiilor aeriene autohtone a scazut in intervalul
2007 – 2011 cu 16%, de la 56 la 40%. Practic, mai putin de jumatate
dintre pasagerii care trec prin aeroporturile italiene utilizeaza
servicii ale companiilor aeriene din Peninsula.
In contextul publicarii raportului
ISTAT, vocile critice s-au interesat de un acord al companiei
Alitalia cu Carpatair, companie aeriana romaneasca, scrie Mediafax.
Deputatul italian Francesco Barbato (din cadrul formatiunii Italia
Valorilor, de centru) cere o ancheta parlamentara in legatura cu
prevederile contractului incheiat intre cele doua companii aeriene.
Deputatul a remarcat ca, in fiecare dimineata, avioane ale Carpatair
decoleaza din orase din Romania, Republica Moldova si Ucraina,
transportând la Timisoara pasageri care apoi continua calatoria in
Italia, Germania si Grecia.
Totul ar fi in regula, dar nemultumirile
apar in contextul in care avioane Carpatair opereaza si zboruri intre
Ancona si Roma in numele Alitalia, cu piloti, insotitori de bord si
avioane proprii.
La cererea presei italiene, Alitalia a
confirmat ca a semnat, in septembrie 2011, un acord de tip „code
sharing” („utilizare in comun a codurilor zborurilor”)
cu Carpatair.