Consiliul Judetean Brasov nu poate intabula terenul necesar construirii aeroportului, desi suprafata de 200 hectare a fost alocata administratiei judetene de la Institutul Cartofului printr-o ordonanta de urgenta data de catre Guvern, a spus Andras, citat de NewsIn.
Pentru ca statul roman nu a facut nici un demers sa intabuleze respecivul teren, Consiliul Judetean se afla in situatia de a nu putea intra in posesia efectiva a terenului si, astfel, nu pot fi demarate lucrarile la aeroport, explica subprefectul.
Absenta actului de proprietate asupra terenului a intarziat si parafarea contractului cu firma care a castigat licitatia, contract care a stat in asteptare pentru clarificarea aspectelor legate de teren. Insa, nici acum contractul nu a fost semnat din cauza faptului ca trenul nu are proprietar tabular.
Potrivit subprefectului Szakal Andras, terenurile respective figureaza la Cartea Funciara ca apartinand etnicilor sasi din zona, care au fost expropriati dupa cel de-al doilea razboi mondial.
Consilierul judetean Iancu Vespasian Augustin, presedintele comisiei speciale pentru realizarea aeroportului, a declarat pentru NewsIn ca specialistii de la Oficiul de Cadastru si Carte Funciara au stabilit exact care vor fi demersurile necesare pentru intabularea terenului.
„Acum, nu se poate face direct inscrierea dreptului de proprietate. Solutii sunt, specialistii stiu ce au de facut si cred ca ne vom incadra in ultimul termen fixat pentru finalizarea dosarului pentru banci. Parcelele de teren, obiect al transferului, trebuie sa intre formal in posesia proprietarilor si detinatorilor anteriori emiterii OUG 41/2007, iar apoi sa se faca inscrierea dreptului de proprietate pentru Judetul Brasov”, a mai spus Vespasian.
Ioan Toma, reprezentantul companiei canadiene Intelcan in Romania, spune ca proiectul Aeroportului International Brasov-Ghimbav va fi finantat de catre trei banci din Austria, Elvetia si Portugalia. El nu a facut insa public numele institutiilor financiare.
Valoarea investitiei va fi de 100 de milioane de euro. Aeroportul va avea o capacitate de trafic de aproape un milion si jumatate de pasageri pe an si va fi prevazut, pentru inceput, cu doua terminale, unul pentru persoane, iar cel de-al doilea pentru cargo.
Compania canadiana va fi actionarul majoritar al societatii care va administra aeroportul. Printre actionari se vor mai afla si autoritatile din Brasov, Covasna si Harghita, dar si cateva companii straine.