Ponderea city-break-urilor din total nu va evolua semnificativ, iar aceste vacante vor inregistra acelasi ritm de crestere ca si restul pachetelor cumparate de romanii care pleaca in afara tarii, circa 25% anual, a estimat, pentru DailyBusiness, Traian Badulescu, purtatorul de cuvant al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT).
Anul trecut, valoarea city-break-urilor a fost de aproape 8 mil. euro, iar in 2008 aceste vacante vor genera o piata de cira 12 mil. euro.
„Acest segment este unul relativ nou, are circa 10 ani, chiar daca si inainte se pleca in vacante in orase, acele orase erau cele din apropierea Romaniei”, a precizat Badulescu.
Media costului unei astfel de vacante este de circa 500 de euro de persoana, pentru un sejur obisnuit, de o saptamana, dar un sfarsit de saptamana petrecut in Londra ajunge si la 1.000 de euro, in timp ce in Istanbul este de 200 euro, a explicat Badulescu.
Dintre destinatiile city-break din cadrul agentiei Eurolines, Parisul este in topul preferintelor, a precizat Zaha.
Parisul, alaturi de Roma, se afla si in topul destinatiilor city-break ale Marshal Turism.
City-break-urile sunt in general alese de persoane cu venituri peste medie, care isi doresc ca destinatia sa aiba si o dimensiune culturala, a explicat Badulescu.
Romanii aleg pentru vacanta de obicei statiunile turistice, locurile unde se pot relaxa departe de agitatia citadina, exista, insa, si o categorie care prefera sa viziteze marile orase, atrasa de bogatia culturala intalnita aici, a spus si Ana-Maria Moanta, marketing manager Marshal Turism.
„In general, city-break-urile sunt alese de familii. Turistul care prefera astfel de vacante are o varsta cuprinsa intre 30-50 de ani si un grad de cultura peste medie”, a adaugat Badulescu.
„Acest tip de turism este ales si de oamenii de afaceri care au o intalnire de business de cateva ore, dupa care vor sa mai petreaca cateva zile in respectivul oras pentru a-l vizita”, a explicat Badulescu.
Acest tip de turism poate fi individual sau organizat, in principal vacantele din Romania fiind individuale. Cele organizate sunt doar de doua sau trei ori pe an in cadrul unei agentii si au loc de obicei la date fixe, a completat Badulescu.