Anul acesta, ziua indragostitilor pe stil occidental are loc in cursul saptamanii astfel ca multe cupluri au preferat sa plece in strainatate in weekendul trecut sau sa rezerve bilete pentru sfarsitul acesta de saptamana.
Numarul total de turisti care au cumparat pachete – atat pe destinatii interne cat si externe – in perioada 10-24 februarie a fost cuprins intre 1.000 si 2.000, estimeaza Tarian Badulescu, purtator de cuvant al ANAT.
Dintre acestia, circa 30% au cumparat pachete special concepute pentru aceasta sarbatoare de catre agentiile de turism.
Majoritatea pachetelor turistice oferite de agentii au fost pentru destinatii externe, iar mijlocul de transport preferat este avionul. Dintre cei care au cumparat bilete prin agentii pentru destinatii interne, cei mai multi turisti au ales statiunile de pe valea Prahovei, Brasov si zona Bran Moeciu.
Cresterea vanzarilor fata de anul trecut a fost de aproximativ 20%, in ritmul cresterii generale a pietei agentiilor de turism, spune Badulescu.
Pachetele vandute de agentia Prestige Tour in aceste zile, de exemplu, au fost cu 40% mai multe decat anul trecut in aceeasi perioada, conform lui Mircea Vladu, presedintele agentiei.
Astfel, circa 140 de turisti au cumparat bilete pentru Sf. Valentin, in special pentru destinatii precum Venetia, Paris sau Barcelona. Pretul mediu al unui astfel de pachet care include 2 nopti intr-un hotel de 4-5 stele, zborul cu avionul si alte servicii deosebite (cina romantica, plimbari cu gondola, cosuri cu fructe si flori in camera de hotel etc.), a fost de 350 de euro de persoana.
Mircea Vladu spune ca vanzarile de Sf. Valentin nu reprezinta un procent mai mare de 1% din totalul cifrei de afaceri. Anul trecut, agentia a obtinut venituri de 5,5 milioane de euro, iar anul acesta se estimeaza o crestere de 20%. Mai mult de jumatate din vanzari sunt inregistrate in perioada verii.
Si prin Atlantic Tours s-au vandut aproximativ 70-80 de pachete turistice de cate 3-4 zile de Sf. Valentin, conform estimarilor lui Marius Mihulin, manager al departamentului corporate si outgoing din cadrul agentiei.
Circa 79% din numarul acestora au reprezentat destinatii precum Italia, Franta, Anglia sau Austria iar preturile au variat intre 250 si 700 de euro. Cresterea vanzarilor fata de aceeasi perioada a anului trecut a fost de 15-20%.
Aproximativ 250 de pachete turistice special create special pentru aceasta zi au vandut si cei de la J’Info Tours, iar preturile au variat intre 300 de euro, pentru vacantele in capitale europene, precum Paris, Roma sau Praga, pana la 1.000 de euro pentru destinatiile exotice ca Tenerife, Maldive sau Hawai.
Majoritatea vacantelor oferite de agentie au presupus transportul aerian, doar 5% din total fiind croaziere.