Astfel, in luna ianuarie, valoarea biletelor vandute a fost cu 20%mai mica, in februarie a scazut cu 29%, iar in martie cu 27%.
Totodata, numarul de bilete emise de catre companiile aeriene traditionale in Romania a scazut in luna ianuarie cu 10%, in februarie cu 14%, iar in martie cu 9%, comparativ cu aceleasi perioade din anul precedent.
Desi scaderea vanzarilor a fost mai mare decat cea a emiterilor, ea a intervenit in mare parte pe fondul scaderii tarifelor companiilor aeriene traditionale.
„Scaderea pietei este influentata de doua componente – diminuarea activitatilor economice in Romaina si ofertele promotionale aruncate in piata de catre companiile aeriene din dorinta mentinerii cotei de piata”, a declarat Sorana Moldoveanu, managing partner la BCD Travel Romania.
Tarom, companie aeriana traditionala, a declarat anterior ca cea mai mare scadere a numarului de pasageri se observa pe partea de business class.
„Cel mai mult resimtim o scadere pe business class, ca majoritatea liniilor aeriene traditionale. Din ce in ce mai multi pasageri, care anterior calatoreau la business class, acum zboara la economic”, a spus Ruxandra Brutaru, director general al Tarom.
„Anul acesta toate companiile se vor bate pe cota de piata si grad de ocupare, iar supravietuirea este data de cei care vor avea pasageri in avion”, a completat directorul Tarom.
La nivel mondial, Romania se afla pe locul 52 in ceea ce priveste numarul de bilete emise in primele 2 luni ale acestui an, cu 155.000 de bilete, intr-un top dominat de China, cu 17 milioane bilete, India cu 4 milioane bilete si Germania cu 3,3 milioane.
In Europa de Est prima pozitie este detinuta de Polonia cu 200.000 de bilete, urmata de Cehia cu 180.600 bilete si Romania cu 155.500 bilete.
In ceea ce priveste valoarea sumei incasate din bilete in Europa de Est, Romania ocupa tot locul 3, cu vanzari de 59 milioane dolari in primele 2 luni ale acestui an, potrivit aceluiasi studiu realizat de BCD Travel.
Firmele locale tind sa migreze catre low-cost, multinationalele raman „fidele” celor traditionale
„Din cate am observat, partea de leisure migreaza in aceasta perioada cel mai mult catre low-cost. Se observa o migrare catre companiile aeriene low-cost si a turistilor de business, insa vin mai mult din partea firmelor locale. Multinationalele trateaza acest subiect cu mai multa seriozitate si raman fidele companiilor traditionale”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Sorana Moldoveanu.
Tot aceasta a precizat ca firmele din Romania si-au taiat bugetele de calatorie in medie cu circa 15% in primele 3 luni ale acestui an.
Reducerile bugetului de travel intr-o corporatie sunt miscari naturale, in contextul deteriorarii sistemelor financiare si economice. Bugetul de travel are o pondere semnificativa din cheltuielile anuale angajate de corporatii, aflandu-se pe locul 3 intr-un astfel de top.
Compania BCD Travel Romania a fost fondata la jumatatea lui 2007. In acel an, a inregistrat o cifra de afaceri de 8 milioane euro, pentru ca in 2008 sa atinga un nivel de 11 milioane euro.
BCT Travel Romania este o franciza a grupului BCD Travel, cu afaceri de 14 miliarde de euro la nivel global in 2008. Franciza este detinuta de Sorana Moldoveanu si Oana Ulan.
Compania de travel management este responsabila pentru derularea si eficientizarea tuturor serviciilor de travel. Cunoscand bugetul initial de travel al corporatiei, agentia negociaza, in baza acestuia, cu furnizorii, un nivel de reduceri relevant, si stabileste nivelul de servicii pe care si-l doreste compania-client.