„Este mult mai simplu sa pilotezi un avion, deoarece totul se face automat, insa cu siguranta sa conduci o masina de Formula 1 este mai interesant. Varianta zborului este cea mai sigura de a ajunge la destinatia aleasa. Tot ce trebuie sa faci este sa supraveghezi cu mare atentie aeronava”, a spus Lauda pentru DailyBusiness.ro.
Compania aeriana pe care o detine, Fly Niki, a inceput sa opereze curse directe din Bucuresti spre Viena din 1 februarie, de 6 ori pe saptamana, in urma unei investitii totale de 1,5 milioane euro.
Totodata, el spune ca Bucurestiul are nevoie de mai multa promovare in Austria.
„Voi incerca sa ma folosesc de imaginea mea pentru a promova acest oras in Austria. Cred ca imi voi recupera investitia in aceasta ruta, estimata la 1,5 milioane de euro, dupa un an de functionare”, a spus Niki Lauda, care controleaza cu pachet majoritar compania Fly Niki, restul actiunilor fiind detinute de Air Berlin.
[quote]Ii multumesc lui Dumnezeu ca am avut intotdeauna libertatea sa aleg ce este mai bun pentru mine[/quote]
Triplul campion, in anii 1975, 1977 si 1984, spune ca aviatia este un domeniu dificil, in care trebuie sa tii cont de multe lucruri si sa prevestesti intr-un fel evolutia economiei, insa ii place foarte mult aceasta provocare, asa cum i-a placut si cea din Formula 1.
E mai usor sa conduci masina F1 decat o companie
„Ii multumesc lui Dumnezeu ca am avut intotdeauna libertatea sa aleg ce este mai bun pentru mine si ceea ce am vrut – fie ca am fost pilot de Formula 1 sau om de afaceri”, a adaugat Lauda.
„Cred ca a fost mai usor sa fiu pilot de Formula 1 deoarece eram doar eu la volanul masinii, unde doar tu depinzi de propriul succes. Esti pe propria raspundere. Pe cand intr-o companie ai nevoie de multi oameni in jurul tau si trebuie sa-i alegi pe cei potriviti”, a mai spus Lauda.
Ce sfaturi le da Lauda tinerilor care aspira la Formula 1?Trebuie in primul rand sa demonstreze ca sunt buni la un nivel de jos si apoi sa aspire la dezvoltare, pentru ca este un domeniu foarte complicat.
Dar sfaturile pentru un tanar antreprenor?In primul rand, finalizarea unor studii de baza, a unei universitati si apoi sa continue cu niste idei foarte bune, originale.
Imboldul pe care l-a avut in a-si forma propriul business a fost dupa accidentul grav pe care Lauda l-a suferit in urma unei curse pe pista de la Nurburgring. Dupa acesta, s-a decis sa-si infiinteze propria linie aeriana – Lauda Air, preluat in decembrie 2000 de Austrian Airlines.
Fly Niki a fost infiintat in 2003 si a avut anul trecut o cifra de afaceri de 275 mil. euro.
Cine va castiga compionatul de Formula 1 anul acesta?
Niki Lauda spune ca este prea devreme sa-si spuna parerea cu privire la acest aspect, pentru ca s-a derulat o singura cursa.
Niki Lauda, despre revenirea lui Michael Schumacher in Formula 1: „Nu poti sa te astepti la mai mult dupa o pauza de 3 ani si o singura cursa de la revenire. Este prea devreme sa criticam, eu zic ca a facut o treaba foarte buna”. (Schumacher s-a clasat pe locul 6 in cursa de duminica trecuta – n.r.).