Cele
mai vandute pachete au fost cele pentru Viena (pentru petrecerea Craciunului si
a Revelionului), Cipru, Spania (in special programul pentru seniori).
City-break-urile
au figurat, de asemenea, printre optiunile publicului cumparator, Viena, fiind
in acest sens, cea mai ceruta destinatie pentru sezonul rece.
In
ceea ce priveste structura bugetelor alocate de catre turisti pentru pachetele
de vacanta, aproximativ 65% dintre acestia sunt dispusi sa cheltuiasca intre
350-500 euro pe pachet, in timp ce persoanele care achita pentru o vacanta
intre 650 si 1000 de euro se cifreaza la 25%.
Doar
cinci pana la zece procente dintre cumparaturi dintre vizitatori isi
permit vacante de peste 1000 de euro, destinatiile cele mai cerute fiind
cele exotice, printre care Dubai, Thailanda, India, Nepal, Indonezia.
„Asa
cum am mentionat pe tot parcursul anului 2011, criza a adus schimbari in
comportamentul de consum al oamenilor, care, desi au scurtat
pachetele de vacanta, isi pastreaza apetitul pentru calatorii. Cele
mai solicitate raman vacantele de Oferta Speciala din Campania „Vacanta in tara
mea”, care ofera cele mai mici tarife pentru destinatiile romanesti , in
anumite perioade ale anului si in cadrul unor conditii speciale”, spun
oficialii ANAT.
Editia
2011 a “ Winter Holiday ” a reunit
peste 112 de expozanti, pe o suprafata de
peste 4.500 mp.