„Gradul mediu de incarcare in aceasta perioada a fost de 84% si va creste la o medie de 88% in lunile de vara”, a declarat Kazmer.
„In iunie, am alocat doua noi aeronave Airbus A320 pentru aeroporturile din Bucuresti si Cluj, sporind numarul total al flotei in Romania la 8 aeronave, iar incepand cu luna martie am lansat 9 noi rute”, a adaugat reprezentanta Wizz Air.
Aceasta a mentionat ca planurile pentru a doua jumatate a anului presupun „si mai multe tarife scazute”.
Despre venituri, Kazmer a spus doar ca sunt conform cu asteptarile, iar incasarile pe pasager sunt comparative cu cele din 2009.
„In ceea ce priveste tarifele, as spune ca au ramas la acelasi nivel ca in anii trecuti, inregistrand cresteri vara si in perioada vacantelor si avand cel mai scazut nivel iarna. In general, in ceea ce priveste calatoriile clientilor, tendinta cheltuielilor prudente continua, desi din cauza situatiei macroeconomice, acestia sunt mult mai atenti la cheltuielile lor”, spune Natasa Kazmer.
Ea considera ca sezonul rece va fi dificil pentru toate liniile aeriene, asa ca, mai mult ca niciodata, costurile si eficienta operationala vor face diferenta.
Wizz Air si-a propus inca de anul trecut sa devina lider de piata in Romania, insa in 2009 a pierdut la „mustata” batalia cu competitorii romani Blue Air si Tarom.
Pentru intreg anul 2010, Wizz Air estimeaza un numar de 2 milioane pasageri transportati din si spre Romania, ceea ce ar clasa compania tot pe pozitia a treia in topul transportatorilor, daca cele mai mari companii de pe piata isi vor atinge estimarile pentru acest an.
Blue Air a estimat ca in acest an va transporta 2,2 mil. pasageri, iar Tarom 2,1 mil. pasageri. Reprezentantii Blue Air, contactati de DailyBusiness.ro, au spus ca datele aferente primelor 6 luni ale anului inca nu au fost centralizate, iar oficialii Tarom nu au facut publice datele pe primele 6 luni.