„Atat pilotii cat si insotitorii
de zbor sunt instruiti intens sa faca fata unor astfel de situatii.
Am investit recent 15 milioane euro intr-un nou centru de instruire
pentru pilotii si insotitorii de zbor. Avionul era foarte nou, avea
doar 14 luni. Avionul a efectuat zboruri de rutina destul de
numeroase, a zburat mii de ore fara niciun incident”, a spus
Morgan.
“Mentenanta si service-ul este
asigurata de Lufthansa Technik. Acum este mult prea devreme sa spunem
care a fost cauza dar la Roma este in desfasurare ancheta. Ancheta
este derulata de un grup alcatuit din mai multe entitati. Wizz Air
coopereaza cu autoritatile. Si noi vrem sa stim care este cauza
accidentului”, a adaugat el.
Potrivit acestuia, cand
echipajul a vrut sa deschida trenul de aterizare a primit un semnal
in cabina.
„Dupa ce au primit semnalul, echipajul a
inceput o manevra de ocolire. Echipajul a facut toate procedurile de
depanare si au declansat mecanismul de back-up, dar din pacate partea
stanga nu a putut fi coborata si a ramas blocata. Echipajul a trebuit
sa se pregateasca de aterizare. Au hotarat sa aterizeze cu partea
dreapta. Echipajul a transferat o parte din cantitatea de carburant
din partea stanga in cea dreapta pentru a ramane mai putin in partea
stanga a motorului. Avionul s-a apropiat la o distanta foarte joasa
pentru a vedea trenul de aterizare si controlorii de trafic au putut
sa constate ca partea stanga a trenului de aterizare nu era coborata.
Serviciile urgenta au fost trimise si au fost prezente pe marginea
pistei dupa care avionul s-a apropiat si a aterizat”, a explicat
David Morgan.
“Pilotul a reusit sa faca o aterizare
lina doar pe partea dreapta. A trebuit sa ruleze 2 kilometri pe
partea dreapta. Avionul s-a oprit chiar pe mijlocul pistei dupa care
capitanul a ordonat evacuarea. Evacuarea s-a facut sub supravegherea
personalului de zbor si toti pasagerii au putut fi evacuati in
siguranta. Aceasta este descrierea evenimentelor”, a mai spus
acesta.
Pilotul aeronavei Wizz Air Airbus 320 avea 49 de ani
si 12.000 ore de zbor, iar copilotul era mai tanar si avea 4.000 ore,
a aratat David Morgan, citat de Agerpres.
Potrivit acestuia,
pilotul era de nationalitate italiana, iar copilotul cipriota. in
ceea ce priveste restul echipajului, cele patru stewardese erau
romance. Printre cei 165 pasageri se afla si o femeie insarcinata.
Un avion Airbus 320 care venea de la Bucuresti a fost nevoit sa
efectueze o
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-turism/avion-bucuresti-roma-aterizat-de-urgenta-ce-spune-linia-aeriana-90419/]aterizare
de urgenta sambata dimineata pe aeroportul Roma-Fiumicino[/url], din
cauza unei probleme la trenul de aterizare.
Toti cei 165 de
pasageri au coborat din avion pe tobogane.
Avionul companiei
Wizz Air zbura pe ruta Bucuresti-Roma si urma sa aterizeze pe
aeroportul mai mic Ciampino, dar pilotul a cerut sa aterizeze pe
Fiumicino, unde pista de aterizare este mai lunga.
La
aterizare, dupa ce s-a oprit din rulaj, avionul s-a inclinat intr-o
parte. Pompierii, politia si carabinierii au venit foarte repede la
fata locului.
Agentia nationala italiana pentru securitate
zborurilor a lansat o ancheta pentru a stabili cauza avariei.