Testul va fi initiat incepand de luna viitoare pe toate zborurile de la Londra Luton spre Katowice (si retur) si raspunde unei probleme aflate in crestere pentru zborurile scurte, si anume ca spatiul limitat de la bordul aeronavelor reduce confortul din timpul imbarcarii, cand prea multe bagaje de mana sunt aduse in cabina.
Bagajele sunt descarcate frecvent de catre membrii echipajului, cauzand de cele mai multe ori intarzieri. Pentru a imbunatati performantele de punctualitate si pentru a reduce disconfortul pasagerilor, in mod special al celor care calatoresc cu copii sau al varstinicilor, pasagerilor li se sugereaza sa aiba bagaje mai mici, transmit oficialii companiei.
Incepand cu 9 iulie, pasagerii care vor rezerva locuri pe ruta aflata in test si vor calatori dupa 1 august, pot avea un bagaj mic de cabina sau pot plati 10 euro pentru a transporta un bagaj mare.
[img=3113][/img]
Cei care vor alege sa plateasca pentru un bagaj mare de cabina, vor beneficia de imbarcare prioritara (dupa pasagerii care au prioritate, de exmplu mamele cu copii) pentru a garanta spatiu in compartimentele de depozitare.
Bagajul optional de cala continua sa fie disponibil tuturor pasagerilor.
Bunurile cumparate in aeroport vor fi permise in continuare in cabina, in mod gratuit.
Perioada de test este planificata sa se incheie la sfarsitul lunii august.
Cu toate acestea, daca rezultatele nu vor fi concludente, aceasta perioada poate fi extinsa. Daca perioada de test se dovedeste un succes, politica bagajului de cabina va fi extinsa pe toata reteaua Wizz Air.
Politica bagajului de cabina: un singur bagaj mic de cabina sau un bagaj mare de cabina pe pasager.
“Consideram ca o taxa 10 de euro pentru bagajele mari de cabina va incuraja cea mai mare parte dintre pasageri sa calatoreasca doar cu un bagaj mic de cabina, care poate fi asezat sub scaunul din fata”, a declarat Daniel de Carvalho, corporate communications manager Wizz Air.
„Acest lucru va crea din procedurile de imbarcare o experienta mult mai placuta, fara disconfortul culoarelor aglomerate, prin supraaglomerarea spatiului redus de depozitare si fara intarzirile constante pentru debarcarea bagajelor in exces. Mai putina greutate la bord va rezulta si in mai putin combustibil folosit, reducand costurile si protejand mediul inconjurator”, a adaugat acesta.