Pe de alta parte, reprezentantii Blue Air, contactati de catre DailyBusiness.ro, au replicat ca, dimpotriva, Blue Air este liderul pietei, insa nu au precizat ce cota de piata are compania sau cati pasageri a transportat in acest an, mentionand ca aceste informatii vor fi publicate la finalul anului.
Pe podium se afla si Tarom, care a transportat in primele sapte luni din acest an 1,12 milioane de pasageri, conform ultimelor date publicate de companie. Intre cei trei operatori aerieni se da o lupta foarte stransa pentru intaietate, cu schimbari dese in ierarhie.
Urmatoarele companii ca marime dupa cele trei sunt, pe piata locala, Carpatair, Lufthansa si Air France.
Potrivit lui John Stephenson, Wizz Air a continuat sa-si intareasca pozitia in august, ajungand la o cota de piata de 54%. Totodata, John Stephenson a estimat ca societatea va incheia acest an pe prima pozitie.
[img=932][/img]
In august, Blue Air a detinut 41% din piata, coborand pe al doilea loc, conform reprezentantilor Wizz Air.
John Stephenson a precizat ca Romania este una din cele mai de succes piete pe care opereaza compania.
„Nu vedem criza in Romania. Piata de transport aerian iese din criza. Investim aici pentru ca si avem de castigat”, a spus vicepresedintele Wizz Air.
Conform acestuia, compania a investit in acest an 150 de milioane de euro in Romania, jumatate din totalul investitiilor globale, de 300 milioane de euro.
El nu a precizat valoarea cifrei de afaceri pe piata locala, dar a mentionat ca marja de profitabilitate se incadreaza undeva la 4-5%.
Reprezentantii operatorului aerian au spus ca societatea are de castigat in fata competitorilor deoarece are costuri cu circa 40% mai mici, in conditiile in care opereaza pe aeroporturi secundare, are o distributie exclusiv proprie si online, necolaborand cu agentii pentru vanzarea biletelor, si utilizeaza intens aeronavele proprii.
John Stephenson a declarat ca Wizz Air ocupa prima pozitie si in alte tari, precum Polonia (cu o cota de piata de 44,8% in august 2010), Ungaria (48%), Bulgaria (60,6%) si Ucraina (90,4%).
Razboi pe preturi catre Larnaca si Malaga
Wizz Air va lansa in curand doua noi zboruri spre Larnaca (Cipru) si Malaga (Spania), la costuri mai reduse decat competitorii de la Blue Air, conform reprezentantilor companiei.
Prima destinatie va fi operationala din 15 decembrie, iar cea de-a doua din vara lui 2011.
„Cand lansam noi rute analizam anumite conditii. Clientii ne-au intrebat de ce competitorii opereaza pe aceste rute, iar noi nu, iar tarifele lor sunt mari”, a spus John Stephenson.
Blue Air a anuntat la inceputul lunii septembrie ca a renuntat la 4 din cele 11 avioane si va inchide bazele de operare din Sibiu si Larnaca.
Contactati joi de DailyBusiness.ro, reprezentantii Blue Air au precizat ca societatea a renuntat la baza de operare din Larnaca, dar va opera atat in orarul de iarna cat si in cel de vara zboruri catre Larnaca si Malaga.
Tot din decembrie, Wizz Air mareste frecventele de zbor catre 12 destinatii cum ar fi Barcelona, Madrid si Valencia (Spania), Milano-Bergamo, Roma – Ciampino, Catania, Napoli (Italia), Paris – Deaupais (Franta), Bruxelles – Charleroy (Belgia), Londra-Luton (Marea Britanie).
Wizz Air a transportat din si spre Romania 1,6 milioane de pasageri in primele noua luni ale acestui an, comparativ cu 1,1 milioane de pasageri transportati in aceeasi perioada a anului trecut, conform vicepresedintelui companiei.
[img=934]Evolutia numarului de pasageri transportati de Wizz Air[/img]
El a mentionat ca factorul de incarcare a fost de 86%.
Totodata, el a mai spus ca in acest an preturile operate de companie sunt similare celor de anul trecut.
„Daca preturile ar creste foarte mult, am face investitii pentru a le stabiliza”, a declarat John Stephenson, vicepresedintele Wizz Air.
Acesta estimeaza ca societatea va transporta in acest an peste 2 milioane de pasageri, in crestere cu peste 30% fata de anul trecut, cand a transportat 1,6 milioane de clienti.
Oficialii companiei au precizat ca, din decembrie, Wizz Air va avea 9 aeronave in Romania, trei baze de operare si 45 de rute.
In acest an, compania a angajat 70 de persoane, avand in prezent 300 de salariati.
La nivelul grupului, Wizz Air se asteapta sa transporte in acest an 9,8 milioane de pasageri, fata de 7,8 milioane in 2009.
Flota Wizz Air, la nivel global, este compusa in prezent din 34 de aeronave Airbus A320 ce opereaza de la 12 baze din Polonia, Ungaria, Bulgaria, Romania, Ucraina si Cehia. Cea de-a 13-a baza, din Serbia, va deveni operationala din aprilie 2011.
Grupul opereaza in 21 de tari, cu 60 de destinatii, avand 1.300 de angajati.
Blue Air a anuntat la inceputul lunii septembrie ca va renunta in acest an la lansarea unor noi destinatii, va reduce frecventa zborurilor si va concedia o parte din piloti si stewardese.
Decizia a fost luata pe fondul scaderii numarului de pasageri, conform companiei. Totodata, Blue Air nu va mai lansa destinatii noi si va reduce frecventa de zbor pe destinatiile existente.