„Clasa intai este acum umpluta de upgrade-uri gratuite si beneficiari ale ofertelor de fidelizare”, a declarat pentru publicatia Forbes directorul executiv al Skytrax, Edward Plaisted. Compania, cu sediul in Marea Britanie, opereaza propria linie aeriana si realizeaza constant rapoarte de calitate pentru conditiile existente in sectiunile de clasa intai in avioane.
Un studiu de piata realizat de Skytrax arata ca, in prezent, sunt aproximativ 35 de companii aeriene in intreaga lume care ofera servicii de clasa intai. Din aceastea insa, numai 20 -25 de companii vor pastra serviciile, restul urmand sa le elimine complet.
Skytrax si Lufthansa au anuntat deja ca au comandat flote de Airbus A380, care vor oferi pasagerilor cu 50% mai mult spatiu decat un Boeing 747-400, tip de avion utilizat de majoritatea operatorilor. A380 este dotat cu toalete duble ca marime, iar sistemul de entertainment este completat cu ecrane de mari dimensiuni. Aram Gesar, editor al AirGuideonline.com, a declarat pentru Forbes ca spatiul pentru pasageri va creste nu numai datorita modificatii dimensiunilor aeronavei, ci si datorita faptului ca vor fi mai putine scaune, pastrand raportul de dimensiune cu un Boeing 747-400. Mai mult, noile avioane ce vor fi introduse de operatori vor avea mai multi insotitori de zbor, dar si posibilitatea de a te izola de restul pasagerilor prin mini-usi glisante.
In timp insa, serviciile de clasa intai ar putea fi scoase definitiv din oferta companiilor, din cauza concurentei create de avioanele particulare. „Oamenii de afaceri, principalii clienti pentru zboruri de clasa intai, vor opta pentru avioane private intrucat economisesc timp”, a declarat Gesar. „Nu mai trebuie sa treci prin toata incurcatura cu check-in si alegi singur cand vrei sa pleci”, a completat Gesar.